Eksplozja aplikacji mobilnych na smartfony dała nam możliwości, których wielu konsumentów jeszcze kilka lat temu sobie nie wyobrażało. Drugą stroną tej monety jest szansa, jaką aplikacje mogą zaoferować firmom, aby zwiększyć ich zasięg i przychody.

Booking.com

Booking.com jest jedną z takich firm, która czerpie korzyści z aplikacji na smartfony. Firma internetowa powstała 10 lat temu w Amsterdamie i szybko stała się firmą o zasięgu światowym, zatrudniającą 5000 osób w 100 biurach. Może pochwalić się spółkami partnerskimi z ponad 275 000 nieruchomościami na całym świecie – takimi jak hotele, pensjonaty i wille – a Europa pozostaje jej największym rynkiem. Pierwsze aplikacji na iPhone'a, Booking.com uruchomił w wersji na iPada w listopadzie 2010 roku, wersję na Androida w lutym 2011 roku, a ostatnio aplikację na Windows 8 dla swoich tabletów. W swoim ostatnim raporcie firma odnotowała 10 milionów instalacji różnych aplikacji na całym świecie.

Kluczem do projektowania aplikacji jest optymalizacja witryny pod kątem punktów dotykowych, dzięki czemu niektóre przyciski są większe. Planowane jest również dalsze ulepszanie obsługi klientów biznesowych, którzy są stałymi użytkownikami usług serwisu.

Airbnb

Jeśli Twoim marzeniem jest podróżowanie po całym świecie, to Airbnb jest rozwiązaniem, które pomoże ci znaleźć najlepsze miejsca do wynajęcia. Jednocześnie, jeśli masz dodatkową przestrzeń i chcesz ją zaoferować turystom zagranicznym, Airbnb jest również odpowiednią aplikacją. Airbnb to aplikacja podróżnicza, która może rozwiązać problemy gospodarzy i gości oferując wysokiej jakości usługi.

Jeśli wejdziesz na stronę Airbnb z urządzenia mobilnego, musisz wykonać pobranie aplikacji zgodnie z systemem operacyjnym twojego smartfona. Dzięki aplikacji stworzonej przez Airbnb wszyscy użytkownicy mają poczucie, że usługa została stworzona dla nich. Właściciele Airbnb poświęcili czas i stworzyli niesamowity interfejs użytkownika, zgodny z wytycznymi Google. Dlatego w 2016 roku aplikacja otrzymała nagrodę Material Design Award. Intuicyjne style typograficzne, dolny pasek nawigacyjny dla wersji Androida i iOS oraz obrazki opisowe to tylko kilka elementów, które przyczyniły się do sukcesu aplikacji.

Tripadvisor

Dla właścicieli i menedżerów będących w ciągłym ruchu stworzona została aplikacja mobilnego centrum zarządzania Tripadvisor na iOS i Androida. To ulepszenie sprawia, że zarządzanie ogłoszeniem na stronie Tripadvisor jest łatwiejsze niż kiedykolwiek — nawet wtedy, gdy nie ma cię przy komputerze. Aby uzyskać dostęp do nowego mobilnego centrum zarządzania, najpierw pobierz najnowszą aplikację Tripadvisor na iOS lub Androida. Po pobraniu otwórz aplikację, a następnie kliknij kartę „Ja” w prawym dolnym rogu. Zaloguj się za pomocą danych uwierzytelniających, których używasz do zarządzania ogłoszeniem na stronie Tripadvisor. Następnie wybierz „Dom centrum zarządzania” z zakładki „Ja” i wybierz usługę, którą chcesz zarządzać (jeśli masz więcej niż jedną). Spowoduje to natychmiastowe uruchomienie mobilnego centrum zarządzania. Mobilne centrum zarządzania oferuje usprawnione funkcje:

• szybkie czytanie i publikowanie odpowiedzi na ostatnie recenzje oraz sprawdzanie stanu poprzednich odpowiedzi;

• odpowiedzi na najnowsze pytania klientów za pomocą zaledwie kilku kliknięć;

• dodawanie zdjęć bezpośrednio z telefonu i zarządzanie tymi, które już zostały przesłane;

• aktualizowanie informacji o firmie;

• czytanie przewodników i artykułów;

• przeglądanie rozliczeń i płatności.