iPad się nie włącza - to może być dość frustrujące. Choć urządzenia Apple są świetne, czasem zdarzają się problemy. Jednym z nich są iPady z pustymi ekranami.

W tym poradniku wyjaśniamy najczęstsze przyczyny, dla których iPad się nie włącza, oraz sposoby rozwiązania tego problemu.

Główne powody, dla których iPad się nie włącza

Sprawdź, czy nie ma żadnych uszkodzeń fizycznych

Gdy upuścisz iPada, mogą się zdarzyć dwie rzeczy: pęknięcie ekranu lub uszkodzenie płyty głównej. Spróbuj sprawdzić, czy wszystkie przyciski działają prawidłowo.

Oprócz tego możesz łatwo uszkodzić iPada, upuszczając go przypadkowo do wody lub innego rodzaju płynu. Należy pamiętać, że nawet niewielka ilość cieczy może uszkodzić iPada.

Obejrzyj iPada i sprawdź, czy nie ma żadnych uszkodzeń fizycznych. Pęknięty ekran lub wilgoć między warstwami będą widoczne od razu.

Jeśli nie potrafisz zidentyfikować problemu lub wymaga on fachowej pomocy, znajdź najbliższy punkt naprawy iPhone'ów i iPadów.

Sprawdź ładowarkę iPada

Gdy iPad nie chce się włączyć, często winna jest ładowarka. Wadliwe ładowarki zdarzają się dość często, zwłaszcza jeśli zamiast oficjalnej ładowarki Apple używasz ładowarki innego producenta.

Najprostszym sposobem sprawdzenia, czy Twoja ładowarka jest wadliwa, jest pożyczenie ładowarki od znajomych lub rodziny. Jeśli Twoje urządzenie Apple działa z nową ładowarką, wystarczy, że kupisz nową. Jeśli jednak iPad nie włącza się przy użyciu nowej ładowarki, prawdopodobnie z urządzeniem jest coś nie tak.

W takim przypadku warto przynieść iPada do naszego punktu naprawy iPhone'ów, abyśmy mogli sprawdzić, co jest nie tak z iPadem.

Problemy z oprogramowaniem

W niektórych przypadkach iPad nie włącza się z powodu problemów z oprogramowaniem.

Jeśli aktualizacja oprogramowania nie powiodła się lub uległo ono awarii, możesz doświadczyć, że Twój iPad całkowicie przestał reagować.

Teraz, gdy poznaliśmy najbardziej ogólne przyczyny, dla których iPad się nie włącza, zobaczmy, jak można rozwiązać ten problem lub ustalić, czy iPad powinien zostać naprawiony przez profesjonalnych techników.

Co robić, gdy iPad się nie włącza?

Zobaczmy teraz, jak można rozwiązać ten problem.

Upewnij się, że urządzenie jest wyłączone

Być może jest to oczywisty krok, ale nigdy nie wiadomo. Po pierwsze, spróbuj włączyć urządzenie jeszcze raz, przytrzymując przycisk zasilania. Przytrzymaj go, aż zobaczysz logo Apple.

Jeśli to nie rozwiąże problemu z iPadem, przejdź do naszej następnej wskazówki.

Twarde resetowanie iPada

Jeśli Twój iPad nie chce się włączyć, przyczyną może być problem z oprogramowaniem. W rezultacie urządzenie Apple może sprawiać wrażenie wyłączonego, mimo że jest włączone.

Twarde resetowanie iPada może rozwiązać ten problem, ponieważ zmusi urządzenie do wyłączenia się, a następnie ponownego włączenia. Aby wykonać twardy reset, naciśnij jednocześnie przyciski Home i Sleep/Wake przez co najmniej 10 sekund, aż zobaczysz logo Apple.

Jeśli problem rzeczywiście był spowodowany problemem z oprogramowaniem, wkrótce potem będziesz mógł włączyć iPada.

Naładuj iPada przez dłuższy czas

Najczęstszą przyczyną niewłączania się iPada jest rozładowana bateria. Istnieje prawdopodobieństwo, że bateria iPada jest całkowicie rozładowana. W takim przypadku ładowanie baterii będzie trwało wiele godzin. Jeśli podłączyłeś iPada do ładowarki, odczekaj godzinę, a następnie spróbuj go włączyć.

Jeśli urządzenie wróciło do życia, pozostaw je tam i kontynuuj ładowanie, aż bateria zostanie całkowicie naładowana.

Podłączanie do iTunes

Jeśli ekran iPada jest czarny, spróbuj podłączyć go do iTunes.

Najpierw zaktualizuj iTunes do najnowszej wersji na swoim komputerze, a następnie podłącz iPada do laptopa. Jeśli iPad pojawi się bez żadnych ostrzeżeń, urządzenie działa. Problem jest więc prawdopodobnie spowodowany przez ekran lub kabel łączący wyświetlacz.

Są to problemy sprzętowe, więc iPad prawdopodobnie będzie wymagał wymiany.

Wykonaj przywracanie trybu odzyskiwania

Proces przywracania trybu odzyskiwania może rozwiązać problem polegający na tym, że iPad nie chce się włączyć. Może to rozwiązać wiele innych problemów z oprogramowaniem, które mogą wystąpić w urządzeniach z systemem iOS.

Wystarczy wykonać poniższe czynności:

  1. Podłącz iPada do laptopa
  2. Naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przycisk Home i Sleep/Wake. Jeśli masz inny typ iPada, naciśnij, a następnie szybko zwolnij przycisk zmniejszania głośności. Następnie naciśnij i przytrzymaj przycisk Boczny.
  3. Teraz powinieneś zobaczyć na iPadzie "Tryb odzyskiwania".
  4. Gdy tylko iTunes pozwoli Ci na Przywrócenie lub Uaktualnienie, wybierz Przywróć, aby iTunes pobrał oprogramowanie dla Twojego urządzenia.
  5. Jeśli pobieranie potrwa dłużej niż 15 minut, iPad wyjdzie z trybu odzyskiwania. Jeśli tak się stanie, musisz powtórzyć kroki.
  6. Teraz skonfiguruj iPada.

Wykonaj przywracanie trybu DFU

Jest to bardzo zaawansowana metoda radzenia sobie z poważnymi błędami systemowymi, które mogły wystąpić po aktualizacji systemu iOS. Należy ją wypróbować tylko wtedy, gdy masz pewność, że iPad nie doznał żadnych uszkodzeń fizycznych. W przeciwnym razie możesz trwale uszkodzić urządzenie z systemem iOS.

Aby wykonać przywracanie trybu DFU, wykonaj poniższe kroki:

  1. Podłącz iPada do komputera.
  2. Użyj dostarczonego kabla USB.
  3. Naciśnij, a następnie przytrzymaj jednocześnie przycisk Uśpienie/Budzenie oraz przycisk Strona główna.
  4. Poczekaj 8 sekund, a następnie zwolnij przycisk Uśpij/Obudź, ale nie zwalniaj przycisku Home, dopóki iPad nie pojawi się w iTunes.
  5. Zwolnij przycisk Home i postępuj zgodnie z podanymi instrukcjami, aby przywrócić iPada z pomocą iTunes.

Jeśli masz inny typ iPada, musisz wykonać następujące czynności:

  1. Podłącz iPada do komputera.
  2. Użyj dostarczonego kabla USB.
  3. Naciśnij i zwolnij szybko przycisk zwiększania głośności
  4. Naciśnij i zwolnij szybko przycisk zmniejszania głośności
  5. Teraz musisz nacisnąć i przytrzymać przycisk Boczny / Zasilanie. Musisz poczekać, aż ekran zrobi się czarny.
  6. Gdy ekran będzie czarny, naciśnij i przytrzymaj przycisk zmniejszania głośności. W tym samym czasie naciśnij przycisk Zasilanie / Boczny.
  7. Poczekaj 5 sekund.
  8. Zwolnij przycisk Zasilanie / Boczny, ale przytrzymaj przycisk Głośność, aż Twój iPad zostanie wyświetlony w iTunes.
  9. Teraz możesz zwolnić przycisk zmniejszania głośności. Teraz postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

Wykonując ponowne uruchomienie urządzenia, opuścisz tryb DFU.

Jeśli uważasz, że nie masz odpowiedniej wiedzy technicznej, aby wykonać tę czynność, odwiedź najbliższy punkt naprawy iPada.

Co robić, jeśli to awaria sprzętu

Jeśli nic nie pomogło, a Twój iPad nie chce się włączyć po wypróbowaniu wszystkich powyższych wskazówek, problem może być spowodowany awarią sprzętu.

W takim przypadku należy odwiedzić punkt naprawy iPhone'a / iPada, w którym technicy będą mogli ustalić, co jest przyczyną problemu.

Jeśli możemy Ci pomóc, odwiedź nasz punkt napraw w Ipswich, Kesgrave.

Przeczytaj także:

Dlaczego mój aparat iPhone'a nie działa?

Najlepsze sposoby oszczędzania pamięci masowej w telefonie iPhone

iPhone łączy się z siecią Wi-Fi, ale nie działa - jak to naprawić?

Dlaczego głośnik iPhone'a nie działa? - 5 wskazówek, jak rozwiązać ten problem