iPhone'y to wspaniałe urządzenia techniczne - jednak od czasu do czasu mogą wystąpić pewne problemy. Czasami możesz spotkać się z sytuacją, w której Twój iPhone łączy się z siecią Wi-Fi, ale nie działa, więc nie ma dostępu do Internetu.

Wydaje się, że wszystko jest w porządku, a czasem nawet widzisz ikonę Wi-Fi wskazującą, że wszystko jest w porządku. Jednak z jakiegoś powodu sieć Wi-Fi wydaje się nie działać.

Być może zastanawiasz się, dlaczego tak się dzieje z Twoim urządzeniem z systemem iOS i jak można temu zaradzić. W tym artykule chcielibyśmy omówić ten problem i przedstawić kilka podstawowych wskazówek, jak go rozwiązać.

iPhone łączy się z siecią Wi-Fi, ale nie działa - dlaczego tak się dzieje z Twoim telefonem?

Twój iPhone jest podłączony do sieci Wi-Fi, ale nie ma dostępu do Internetu.

Problemy z internetem mogą się zdarzać cały czas. Pierwszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest upewnienie się, że połączenie Wi-Fi działa. Spróbuj użyć innych urządzeń, które są podłączone do tej samej sieci Wi-Fi.

Jeśli ten sam problem występuje także na innych urządzeniach, należy jak najszybciej skontaktować się z dostawcą usług internetowych.

Jeśli inne urządzenia są w stanie się połączyć, należy rozwiązać problem z urządzeniem z systemem iOS.

Możesz skorzystać z poniższych wskazówek, aby rozwiązać problem, gdy iPhone łączy się z siecią Wi-Fi, ale nie działa.

iPhone łączy się z siecią Wi-Fi, ale nie działa - jak to naprawić?

1. Wyłączanie i włączanie Wi-Fi w telefonie iPhone

Pierwszą rzeczą, jakiej możesz spróbować, jest wyłączenie sieci Wi-Fi, a następnie ponowne jej włączenie. Przejdź do Ustawienia > Wi-Fi, a następnie Wyłącz przełącznik Wi-Fi.

Po kilku minutach włącz ponownie Wi-Fi i pozwól iPhone'owi połączyć się z siecią Wi-Fi.

Uruchom przeglądarkę internetową i spróbuj odwiedzić jakąś stronę. Jeśli nie możesz się połączyć, musisz znaleźć inne rozwiązanie.

2. Włącz tryb samolotowy na telefonie iPhone, a następnie wyłącz go

Jest to kolejna prosta metoda rozwiązania problemu braku połączenia iPhone'a z siecią Wi-Fi. Aby włączyć tryb samolotowy, otwórz aplikację Ustawienia lub skorzystaj z Centrum sterowania. Stuknij w Tryb samolotowy, a następnie przełącz, aby go włączyć. Musisz poczekać około minuty, a następnie możesz stuknąć go ponownie, aby wyłączyć tryb samolotowy.

Teraz wystarczy ponownie przetestować połączenie. Otwórz przeglądarkę i spróbuj otworzyć stronę internetową. Jeśli misja się nie powiodła, możesz spróbować skorzystać z następnej wskazówki.

3. Zrestartuj router i iPhone'a

Od czasu do czasu routery nie pozwalają niektórym urządzeniom na połączenie. Dobrym pomysłem może być ponowne uruchomienie urządzenia z systemem iOS, a także routera - odświeżenie go zapewni szybsze połączenie. Ponadto, jeśli w systemie występują jakieś błędy, szybkie ponowne uruchomienie może je usunąć.

Aby wyłączyć router, użyj przycisku głównego. Możesz też użyć głównego przełącznika ściennego.

Teraz nadszedł czas na ponowne uruchomienie iPhone'a. Przejdź do aplikacji Ustawienia, a następnie Ogólne i stuknij opcję Wyłącz. Ta prosta czynność pozwala na szybkie odświeżenie urządzenia i może od razu rozwiązać problem.

Poczekaj kilka minut, zanim włączysz iPhone'a i router. Ten ruch prawdopodobnie rozwiąże problem braku połączenia iPhone'a z siecią Wi-Fi.

Ponownie nie zapomnij sprawdzić, czy problem przestał występować. Jeśli nadal występują problemy, możesz zastosować się do naszej kolejnej wskazówki.

4. Zapomnij o sieci Wi-Fi przed ponownym jej podłączeniem

Jeśli włączanie i wyłączanie routera nie przyniosło rezultatu, możesz sprawić, że iPhone zapomni o sieci Wi-Fi. Pamiętaj, aby przed zapomnieniem sieci zapisać hasło do sieci Wi-Fi. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

  • Otwórz aplikację Ustawienia
  • Stuknij w Wi-Fi
  • Stuknij nazwę sieci Wi-Fi
  • Stuknij opcję "Zapomnij tę sieć", stuknij przycisk "Potwierdź".
  • Następnie stuknij nazwę sieci Wi-Fi z listy sieci, wpisz hasło i spróbuj ponownie nawiązać połączenie.

Jeśli widzisz, że Twoje urządzenie iOS jest połączone z siecią Wi-Fi, ale nie możesz korzystać z Internetu, musisz wypróbować kolejne rozwiązanie.

5. Wyłącz Asystenta Wi-Fi

Asystent sieci Wi-Fi to funkcja, która w przypadku słabego połączenia z siecią Wi-Fi korzysta z danych komórkowych. Choć funkcja ta może być czasem bardzo przydatna, może uniemożliwić prawidłowe działanie połączeń Wi-Fi.

W takim przypadku spróbuj wyłączyć asystenta Wi-Fi:

  • Otwórz aplikację Ustawienia i stuknij w Komórkowe
  • Przewiń w dół, aby wyłączyć Asystenta sieci Wi-Fi.

Sprawdź, czy to zadziałało. Jeśli nie możesz połączyć się z internetem, ale wydaje się, że sieć Wi-Fi działa prawidłowo, musisz wypróbować inne możliwe rozwiązanie.

6. Sprawdź, jakie aplikacje zostały ostatnio zainstalowane

Ważne jest sprawdzenie ostatnio zainstalowanych aplikacji. Być może pobrano coś, co jest niedozwolone na przykład w Twoim kraju. W takim przypadku usuń tę aplikację i sprawdź, czy możesz ponownie korzystać z Internetu.

7. Włączanie lub wyłączanie usług lokalizacji

Czasami do prawidłowego działania sieci Wi-Fi konieczne jest włączenie usług lokalizacji:

  • Otwórz ustawienia
  • Stuknij w Usługi lokalizacji
  • Stuknij w Usługi systemowe
  • Upewnij się, że opcja Sieci i łączność bezprzewodowa jest włączona

Jeśli to ustawienie jest już włączone, spróbuj je wyłączyć. Teraz sprawdź, czy internet znów działa.

8. Wyłączenie VPN

VPN to wirtualna sieć prywatna. Umożliwia ona bezpieczne przeglądanie stron internetowych i zapewnia anonimowość nawet podczas korzystania z publicznych sieci Wi-Fi.

Od czasu do czasu VPN może powodować problemy z połączeniami Wi-Fi na telefonie iPhone, ponieważ VPN zakłóca działanie sieci Wi-Fi.

Jeśli sieć VPN jest włączona na telefonie iPhone, czas otworzyć aplikację i ją wyłączyć. Możesz też otworzyć aplikację Ustawienia i stuknąć w przełącznik VPN.

Sprawdź, czy Twoje urządzenie z systemem iOS ma już dostęp do internetu.

9. Sprawdź ustawienia daty i godziny

Sprawdź, czy data i strefa czasowa są poprawnie ustawione na iPhonie. Otwórz aplikację Ustawienia, stuknij w Ogólne, a następnie w Data i godzina. Jeśli dane są nieprawidłowe, zaktualizuj je zgodnie ze swoją strefą czasową.

10. Przywrócenie ustawień fabrycznych iPhone'a

Błędy, takie jak łączenie się iPhone'a z siecią Wi-Fi, ale niedziałające, mogą być spowodowane błędem w oprogramowaniu. Rozwiązaniem niektórych problemów związanych z oprogramowaniem może być przywrócenie ustawień fabrycznych.

Należy pamiętać, że ten krok spowoduje usunięcie wszystkiego, co znajduje się na urządzeniu z systemem iOS, dlatego warto utworzyć kopię zapasową ważnych plików.

Uwagi końcowe

Jedna z powyższych metod może Ci pomóc w przypadku, gdy iPhone łączy się z siecią Wi-Fi, ale nie działa. Jeśli problem będzie się powtarzał, pamiętaj, aby odwiedzić najbliższy punkt naprawy iPhone'a.

iPhone 6S Wi-Fi Chip Replacement - Zobacz, jak pracujemy w Bazie Naprawczej iPhone'a

Przeczytaj także:

Dlaczego głośnik iPhone'a nie działa? 5 wskazówek, jak rozwiązać ten problem